سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هامون

مزایای ویزای  PR اقامت دائم چیست؟

اقامت نامحدود در استرالیا، برخورداری از مزایای شهروندی کامل در استرالیا، تخفیف در پرداخت هزینه دانشگاهی تا 90% و دریافت کمک هزینه تحصیلی، معافیت از پرداخت مالیات بر در آمد تا سقف 6000 دلار، برخورداری از بیمه صحی رایگان، استفاده از حقوق بیکاری و بازنشستگی به میزان 15000 دلار در سال پس از 2 سال کار، امکان تحصیل و سرمایه گذاری، بهره مندی خانواده از مزایای این ویزه.

برای ارزیابی مدارک نیازی هست که ( امتحان ( IELTS ) را طی کنیم؟

همه متقاضیانی که می خواهند مهارتهای آنها توسط نهاد های استرالیا ارزیابی گردد باید مدارکی که گویای مهارت آنها در زبان انگلیسی نیز می باشد را تهیه کنند. متقاضیان باید حداقل نمره 6 را در هر 4 مهارت خواندن، نوشتن، صحبت کردن، شنیدن به صورت عمومی یا آکادمیک IELTS بدست آورند. اطلاعات بیشتر در رابطه با IELTS را می توانید در سایت

بیابید.

آیا در استرالیا می توان کارمورد نظر خود را پیدا نمود؟

 چنانچه شما واجد شرایط کار در استرالیا باشید، می توانید از طریق: روزنامه که مشاغل موجود" position Vacant " را خصوصاً در روزهای شنبه و چهارشنبه نشر میکنند کار مورد علاقه خود را پیدا نمائید.  دفاتر خصوصی متعدد کاریابی نیز وجود دارند که اسامی آنها در دفتر راهنمای تیلیفون ذکر شده اند. هر کس که ساکن و مقیم استرالیاست میتواند برای گرفتن کمک و راهنمایی جهت یافتن کار در  Centrelink  ثبت نام نماید. به عنوان یک مشتری تازه، اغلب بهتر است که با یک مشاور خبره استخدامی صحبتی داشته باشید تا اطمینان حاصل کنید که شیوه کاریابی شما مناسب است خصوصاً هنگامی که با وجود درخواست های مکرر برای کار موفق به شرکت در مصاحبه هم نشده باشید.

تحصیل در مدارس و دانشگاههای استرالیا به چه صورت می باشد؟

برای همه کودکان 4 تا 5 ساله، دوره های آمادگی وجود دارد. دوره آمادگی به بچه ها از نظر بدنی، عاطفی و اجتماعی در یکسال قبل از رفتن به مکتب کمک میکند. برای کودکان 6 تا 15 ساله رفتن به مکتب اجباری است. معمولاً کودکان از سن 4 یا 5 سالگی مکتب را آغاز می کنند و اغلب تا سن 17 یا 18 سالگی به تحصیل خود ادامه می دهند تا برای دانشگاه یا تحصیلات بیشتر خود را آماده سازند. معمولاً کودکان زیر 12 تا 13 سال به مکتب های ابتدائه می روند و بالاتر از این سن به مکتب های لیسه می روند.

دانشگاههای استرالیا جزء بهترین دانشگاههای دنیا میباشند. دوره لیسانس معمولاً سه ساله است .عملاً دوره های فوق لیسانس از لیسانس معمولاً برای خارجیان از 2 سال به بالا و برای مقاطع دوکتورا از 3 سال طولانی تر است. بعضی از دوره ها بصورت فراگرفتن از راه دور و نیمه وقت نیز میسر است. اطفالی که انگلیسی زبان نیستند و نمی توانند انگلیسی صحبت کنند میتوانند برای شرکت در برنامه های فشرده آموزش زبان انگلیسی در مدارس زبان انگلیسی  English Langauge School بطور رایگان ثبت نام نمایند.

دولت استرالیا تابعیت خود را به خارجیان مقیم چگونه اعطاء می نماید؟

چنانچه در طی پنج سال منتهی به درخواست تابعیت، دو سال ( از 2007 – چهار سال ) بعنوان مقیم دائم در استرالیا زندگی کرده باشید، می توانید تقاضای تابعیت استرالیا را بنمائید. حتی در بعضی موارد توسط دولتهای فدرال برای اشخاص ذیصلاح امکانات دسترسی به تابعیت استرالیایی نیز فراهم و به آنها اعلام می شود.

مقررات رانندگی در استرالیا به چه صورت است؟

چنانچه دارای گواهینامه رانندگی از کشور دیگری هستید که بزبان انگلیسی است و یا رسما ترجمه شده است، می توانید بر ای مدت سه ماه از اول ورود به استرالیا، رانندگی کنید. در صورتیکه بعد از این مدت بخواهید رانندگی نمائید لازم است که گواهینامه رانندگی استرالیا را کسب نمائید. در اینصورت برای دریافت آن معمولاً امتحان کمپیوتری، عملی و آزمایش چشم را باید بگذرانید. توجه داشته باشید که در استرالیا رانندگی از سمت چپ جاده ها صورت می گیرد و قوانین راهنمایی و رانندگی سخت و جدی وجود دارد، (علی الخصوص برای اشخاص که از نوشابه های الکولی استفاده میکنند اجازه راننده گی داده نمیشود) و بایستی از آنها متابعت نمائید. برای محافظت از بزرگسالان، کودکان و شیرخواران در هنگام تصادف همه عراده جات به کمربند ایمنی مجهز بوده و طبق قانون همه سرنشینان موترها باید کمربند ایمنی خود را بسته باشند و کودکان هم به نحو صحیح در شرایط امنی قرارگیرند. چنانچه اگر موتر شما هم تصادف کرد بایستی مراتب را بلافاصله به پلیس گزارش کنید. تخلف از قوانین رانندگی میتواند منجر به جریمه های سنگین، از دست دادن گواهینامه رانندگی و حتی زندان و اخراج از استرالیا گردد.

هزینه تسهیلات طبی در استرالیا تا چه میزانی است؟

تسهیلات طبی در سطح بسیار خوبی قراردارد. استرالیا یک طرح درمان ملی دارد که افراد 5/1 درصد از درآمد خود را بعنوان سهم بیمه Medicare می پردازد که این سهم 85% از هزینه های درمانی ( با نرخ های تعرفه ای ) را و خدمات بیمارستان را به شکل رایگان در اختیار افراد قرار می دهد. داشتن بیمه صحی برای افراد غیر مقیم و بازنشستگی که تحت پوشش موافقت نامه های دو جانبه بیمه قرار دارند.

شرایط کار در استرالیا به چه صورت می باشد؟

در استرالیا شرایط کار عموماً خوب و مشابه کشورهای اروپای غربی است. ساعات کار هفتگی 37 ساعت است هر چند این امر معتبر است لیکن قوانین بسیاری در خصوص استخدام وجود دارد و حقوق و شرایط کار اغلب با توافق جمعی تعیین می شود و برای اکثر مشاغل حداقل حقوق منظور شده است. تعطیلات رسمی سالانه معمولاً 4 هفته است، اگر چه 6 هفته نیز در بعضی از ایالات متداول است.

چگونه می توان در استرالیا به کار تخصصی دسترسی پیدا کرد؟

به منظور زندگی و کار بهتر در استرالیا، به ویزای اقامت دائم یا ویزای مهاجرت موقت نیاز دارید. ویزای اقامت دائم، با رعایت مقررات بدون محدودیت زمانی صادر میشود و ویزای اقامت موقت برای 3 تا 4 سال معتبر است. موافقت با تقاضای ویزا ممکن است تا یکسال طول بکشد.


ارسال شده در توسط